dinsdag 5 mei 2015

DE ZAKDOEKJESBOOM (DAVIDIA INVOLUCRATA) BLOEIDE WEER ?!?!?!?!

In 2011 bloeide de Zakdoekjesboom voor het eerst met 2 zakdoekjes, in 2012 helemaal niets.
En in 2013 wel 23, in 2014 weer niets.




                                                  Nu , in 2015 , ik telde er meer dan 100.








Ik was hartstikke blij, maar toen ging het vriezen (min 8) en daar konden ze niet tegen.



Een triest gezicht.





Helemaal verschrompeld.





Zo hoort het te zijn.


Nog meer tuinplezier. 
Terwijl ik aan het bloggen ben een vreselijk lawaai.



Een hagelbui, alle tulpen en nog veel meer plat.



Ik weet wel dat de natuur zich snel herstelt, nu ik nog.

6 opmerkingen:

Janneke zei

Wat is dat jammer van de zakdoekjesboom, ze zijn zoooo moooiii, maar tegen de weerselementen doen we niets, gelukkig maar anders zou het toch weer saai worden.
Vanmiddag hier ook beestenweer, vooral die storm.....ik ga morgen pas de schade opnemen, wil het even niet weten.

Angelika zei

Hè wat jammer van de zakdoekjes en wat een grote hagelstenen bij jullie!

Zem zei

En dan doet die zakdoekjesboom eindelijk zijn best: gooit de nachtvorst roet in het eten: érg jammer.
Hopelijk valt de wind- en hagelschade een beetje mee.
En jijzelf zult wel een extra'tje nodig hebben gehad ;-)
Hartelijke groet, Zem.

haakYdee zei

Wat een triest verhaal. Helaas geen zakdoekjes om je tranen te drogen. Hopelijk over 2 jaar meer geluk!

Anoniem zei

Hallo Jan, wat rot van je boom. Toen ik het las ben ik meteen bij onze boom gaan kijken, hier gelukkig geen schade, we hebben nog speldeknopjes. Dat heeft m gered misschien, maar vond ik wel raar omdat we niet zover uit elkaar wonen (Makkinga)
Dat een klein stukje zo een verschil kan maken vind ik wel bijzonder.
Groet, Aagje

Anoniem zei

Erg jammer, die bevrorenzakdoekboom.En 't zelfde geldt voor die hagel, die behoorlijk flink was blijkbaar. Laten we maar hopen dat de natuur alles herstelt..