zondag 3 februari 2013

HET KLEILOKAAL NIEUWE LOCATIE

Het Kleilokaal in de oude LTS in Winschoten, is jammer genoeg verhuisd naar Zuidbroek.
De oude LTS waar van alles te doen was, komt in handen van Oosterlengte een zorg toestand.




Bij binnenkomst in het nieuwe Kleilokaal vallen de werken van Clementine (De klei-juf) meteen op.



Van dit werk ben ik helemaal weg, het lijkt wel een wolk gevangen in een boom.

Clementine werkt organisch, sommige werken lijken wel Afrikaans, zie hieronder.


Ik heb er allerlei technieken geleerd die ik nu toepas.
Ik heb er zelf glazuur gemaakt en om er beter in te worden ga ik misschien  een workshop glazuren volgen.
Kijk voor de mogelijkheden op www.hetkleilokaal.nl








Hierboven de ingrediënten die je nodig hebt om glazuur te maken, je moet het precies afwegen, anders kan de kleur afwijken.






De oven, met op de achtergrond een werkstuk van Clementine.



Dit is ook een werkstuk van Clementine, een lekkere Appeltaart die we op de Appeltaartochtend voor oud cursisten kregen, uiteraard met slagroom en koffie.
Voor meer foto's en appeltaart kijk op www.henrituinen.blogspot.com  



Geen opmerkingen: